08.01.2017

Być jak Dovima

Kiedy zaczęłam interesować się modą lat 50-tych i zaczęłam przeglądać sporą ilość zdjęć modowych z tamtej dekady, moją uwagę w równym stopniu przykuwały zarówno same stroje, jak i modelki, które je prezentowały. W nienaturalnych, wystudiowanych pozach, o chłodnych spojrzeniach i twarzach niemalże pozbawionych emocji. Szczególnie zachwyciły mnie zdjęcia Dovimy, jednej z najbardziej znanych modelek tamtego czasu, która nawet uśmiechając się sprawiała wrażenie chłodnej i zdystansowanej. Nie czekając długo, postanowiłam sama wcielić się w rolę modelki z lat 50-tych XX wieku: w stylizacji à la New Look Diora, teatralnym makijażu i o niemalże kamiennej twarzy. 









Tak jak pisałam przy okazji zdjęć w stylu lat 80-tych, bardzo lubię taką teatralną estetykę - to jeden z tych powodów, dla których ostatnio zdecydowanie przedkładam styl retro nad stylizacje historyczne. Poza tym ubrania w stylu retro można nosić na co dzień, co również jest nie bez znaczenia. Jestem bardzo ciekawa, jak spodobała Wam się nasza sesja i co sądzicie o zdjęciach modowych z lat 50-tych XX wieku! 

Pozdrawiam, 
Gabriela 

..
Makijaż: Astral Make'up 
Zdjęcia: Maria Kowalska 
Sukienka: szyta na zamówienie 
Żakiet: Kasia Zapała 
Miejsce: Cafe Amor (Śląska Prażalnia Kawy

13 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia i makijaż, ale przede wszystkim przepiękna Ty <3!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie! Bardzo Ci pasują lata 50-te :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ten żakiet <3 chyba widziałam taki sam na zdjęciach Diora?

      Usuń
    2. Dziękuję! Tak, chciałam, żeby nawiązywał właśnie do new look :)

      Usuń
  3. "Jestem bardzo ciekawa, jak spodobała Wam się nasza sesja i co sądzicie o zdjęciach modowych z lat 50-tych XX wieku!"

    Oo, bardzo! Fotografie 3,4 - charakterystyczne spojrzenie, które kojarzy mi sie z latami 20-40.

    Bardzo lubię styl retro. Kiedy coś wpadnie mi w oko, kupuję odpowiedni materiał i idę nękać krawcową ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Haha, robię dokładnie to samo :)

      Usuń
  4. Twoja klasyczna uroda i regularne rysy sprawiają, że przeniesiona do scenerii każdej dekady wyglądasz olśniewająco.

    Jeżeli chodzi o styl retro, czy wędrówkę w głąb któregokolwiek z dziesięcioleci XX wieku - wszystko jest kuszące. Każda dekada ma w sobie coś ujmującego. Cieszy mnie też, że naszym przywilejem są takie podróże po epokach.

    Wyjątkowo podoba mi się rozkloszowany dół sukni (we wspaniałym kolorze jaksrawego kryształu ametystu albo soczystej jeżyny), rozkwitający pod smukłą talią. :) Ten krój, który ja osobiście również darzę wielką sympatią, ujmuje kobiecością, a zarazem jest... kusicielski. :D

    Przesyłam bukiet serdecznych pozdrowień!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tyle miłych słów! Również miałabym problem ze wskazaniem ulubionej dekady XX wieku - chociaż sama najlepiej czuję się w latach 50-tych, moda każdej z dekad ma w sobie coś wspaniałego i jedynego w swoim rodzaju :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. W tym makijażu wyglądasz niesamowicie po prostu! *_* <3 Czarno-białe zdjęcie to już w ogóle jest idealne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, a ja tak trochę nie na temat, ale mam pytanie "modowo-historyczne", a wy jesteście ekspertkami w tym temacie. Moje pytanie brzmi: jaka epoka modowa była w 1837 roku? Bo regencja już chyba nie, suknie mają talie w mniej więcej naturalnym miejscu. Epoka wiktoriańska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy z jakiej perspektywy patrzysz. Nie ma uniwersalnego nazewnictwa epok w kontekście mody. Lata 30-te często określa się jako romantyzm w modzie, co jest moim zdaniem najbardziej trafne, ponieważ był to nurt, który rzeczywiście wpłynął na kształt mody tej dekady. Jeśli chodzi o takie określenia jak regencja i epoka wiktoriańska, to oczywiście są poprawne, ale dotyczą one Anglii i właściwie tylko w kontekście tego kraju powinny być stosowane (w końcu w innych krajach Europy królowa Wiktoria nie panowała). Dawno temu zrobiłam wpis na ten temat: http://lareinederetro.blogspot.com/2013/10/krotki-przewodnik-po-epokach-czyli.html?m=1 Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz! Jeśli masz do mnie jakieś pytanie, proszę, pozostaw je pod bieżącym wpisem (dzięki temu szybciej uda mi się na nie odpowiedzieć), albo wyślij mi wiadomość mailową: mgjot1@gmail.com.

Copyright © 2014 Modna Historia , Blogger