10.04.2016

Wielki powrót Alexis Carrington

Odkąd pamiętam, zawsze fascynowała mnie estetyka lat 80-tych XX wieku. Kiedy byłam dzieckiem godzinami oglądałam zdjęcia z młodości moich rodziców. Moja mam była wówczas prawdziwą fashion victim, zawsze w sukience z poduszkami na ramionach, spódnicą sięgającą połowy łydki i paskiem podkreślającym szczupłą talię. Dla mnie była to przede wszystkim dekada wytworności i szyku, których nie znałam ze współczesności - błyszcząca biżuteria (i cóż z tego, że sztuczna), pantofelki na niskim obcasie, na największe okazje koronkowe rękawiczki... Uwielbiałam wyobrażać sobie, że to ja noszę te wszystkie wspaniałe ubrania, najbardziej zaś marzyłam o czarnej, wieczorowej sukni, którą na jednym ze zdjęć miała na sobie kuzynka mojego taty - jakież więc było zdziwienie, kiedy po latach, gdy wspomniałam cioci, jak to swego czasu marzyłam o jej sukience, okazało się, że ona ciągle ją ma! Więcej nawet - postanowiła mi ją podarować. Kiedy tylko ją założyłam, na myśl przyszedł mi serial Dynastia i postać demonicznej Alexis Carrington-Colby. I tak zrodził się pomysł na sesję, której efekty chciałabym Wam dzisiaj zaprezentować - wraz z Karoliną z Domowej Kostiumologii, która nie tylko zgodziła się zostać fotografem, ale także wykonała niesamowitą scenografię i wyczarowała na mojej głowie wspaniałą fryzurę, postanowiłyśmy przywołać klimat "Dynastii", wraz z całą jej atmosferą specyficznie pojmowanych szyku, luksusu i przepychu. 



















Myślę, że nikogo nie zdziwię, jeśli powiem, że w stylizacji tej czułam się po prostu doskonale i mam nadzieję, że jeszcze nie raz będę miała okazję wystylizować się na tamtą dekadę. Jeszcze raz dziękuję przy tym Karolinie, która zgodziła się urzeczywistnić mój projekt! Koniecznie dajcie znać, jak spodobały Wam się nasze zdjęcia, no i oczywiście co myślicie o modzie lat 80-tych! 

Pozdrawiam, 
Gabrielle 

15 komentarzy:

  1. Ale Ci się poszczęściło z tą sukienką! I jeszcze leży jakby była szyta na Ciebie! :)
    Osobiście nie przepadam za latami 80-tymi, ale może to dlatego, że patrzę przez hm... "generalny" pryzmat tego co było wtedy w modzie? Być może szykowna strona tych czasów bardziej by mi pasowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, leży idealnie! *_* Ja właśnie jestem wielką fanką tej "szykownej" strony, bo chodzenie w dresie na co dzień zdecydowanie by mi nie odpowiadało :D

      Usuń
  2. Ach, te zdjęcia są boskie, a Tobie wyjątkowo pasuje taki makijaż i fryzura! <3 No i brawa dla Karo za scenografię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! No właśnie to aż niepokojące, że tak dobrze się w nich czułam :D Ale Ty chyba jeszcze pamiętasz te słodkie czasy, kiedy malowałam się tak na co dzień :D Ta scenografia jest warta Oscara, naprawdę! :D

      Usuń
  3. Cudowne zdjęcia. Sukienka jest naprawdę piękna, idealnie pasuje do scenografii. Mnie styl tal 80-tych zupełnie się nie podoba. Zawsze kiedy widzę stare zdjęcia albo filmy mam wrażenie, że ludzie wtedy wyglądali po prostu śmiesznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Przyznam szczerze, że czasem jak przeglądam współczesne magazyny z modą to naprawdę zaczynam zastanawiać się, na jakiej podstawie to właśnie tamta moda uważana jest za dziwną i kiczowatą :D

      Usuń
  4. Kochana sesja jest cudowna, jestem totalnie nią zachwycona, wyglądasz niesamowicie - elegancko i bardzo seksownie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że Ci się podoba! :)

      Usuń
  5. Bardzo pasuje Ci ta stylizacja <3 Ogromnie podoba mi się aranżacja i zdjęcia, choć jeszcze nie zapoznałam się bliżej z tą dekadą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Ja też mam jeszcze dużo braków, jeśli chodzi o tę dekadę :D

      Usuń
  6. Świetnie wyglądasz! Lata 80' w takim szykownym i wytwornym wydaniu. :-)
    Jak dla mnie nie przypominasz Alexis (jak ją zapamiętałam), jesteś zbyt elegancka i subtelna jak na nią. Jej brakowało subtelności, choć grająca ją autorka miała taką urodę.
    "Dynastię" zapamiętałam jako serial o ludziach ubranych "drogo", obwieszonych złotem i futrami. Ty mi się bardziej kojarzysz z lepiej zapamiętanymi aktorkami z tamtych lat - np. Isabellą Rosselini.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :) Też mam wrażenie, że nie przypominam Alexis zupełnie, aczkolwiek bardziej myślę tu o naszych sylwetkach :D Muszę się bliżej zapoznać z Isabellą Rosselini, przyznam szczerze, że nie do końca ją kojarzę :)

      Usuń
  7. Pamiętam tę krótkotrwałą modę na bufy i bufki - moim zdaniem piękną, ok.87 ,
    niestety później nastały poduchy na ramionach. Ogólnie był kryzys, w sklepach pustki i trzeba było bardzo kombinować, żeby był ten szyk i elegancja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześlicznie wyglądasz. Idealna suknia. Jak już wspominałam kocham retro. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie.

    www.kasinyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, moja mama miała kiedyś taką samą sukienkę tylko, że białą :3 ślicznie wyglądasz w tej kreacji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz! Jeśli masz do mnie jakieś pytanie, proszę, pozostaw je pod bieżącym wpisem (dzięki temu szybciej uda mi się na nie odpowiedzieć), albo wyślij mi wiadomość mailową: mgjot1@gmail.com.

Copyright © 2014 Modna Historia , Blogger