27.09.2013

Wpis w bieli

Jakiś czas temu zamieściłam na blogu moje rodzinne zdjęcia z końca XIX i początku XX wieku. Specjalnie pominęłam te ślubne i zachowałam na lepsze czasyDlatego też dziś chciałabym zaprosić Was do obejrzenia pięknych, ślubnych zdjęć z mojego rodzinnego albumu. 



Niestety, w większości nie noszą one ani nazwisk, ani dat. Próbowałam je ułożyć w kolejności chronologicznej, ale czy coś z tego wyszło- nie mam pojęcia! 

Jedyne, co o niej wiem, to że miała na imię Salomea.
No i że jej suknia była naprawdę cudowna! 
No, to są ewidentnie lata 20/30! 



Bronisława Sikorska z mężem Stanisławem Sakłakiem, 1935 rok:


Moi dziadkowie: Michalina i Konrad, rok 1956: 


I drudzy dziadkowie: Ewa i Tadeusz, rok 1962: 


Uwielbiam krótkie suknie ślubne z tego okresu!
J'adoore cette robe! Je voudrais la même! 
No dobrze, śluby ślubami, ale na komunii też można zachwycać piękną sukienką. Na początku XX wieku taką:


A w latach 20 na przykład taką:


I to są już (prawie) wszystkie zdjęcia rodzinnych białych sukienek. Jak Wam się podobały? 

Pozdrawiam, 
Gabrielle 

61 komentarzy:

  1. Przepiękny jest ten welon Salomei! I jesteś naprawdę bardzo podobna do swojej babci Ewy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że też Ci się podoba! :)
      No to musi ładnie kłamać to zdjęcie, bo ja naprawdę zupełnie nie jestem do niej podobna! :D

      Usuń
    2. Miałam pisać to samo, więc chyba coś w tym jest ;)

      Usuń
    3. Nie, nie, to to zdjęcie tak kłamie po prostu :D

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia. Zazdroszczę posiadania zdjęć rodzinnych. W mojej rodzinie pamiątki nie przetrwały wojny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Też bardzo się cieszę, że mamy tyle zdjęć do oglądania! :) Szkoda, że Wasze nie przetrwały...

      Usuń
  3. Ta plisowana to nie będą lata 70-te? Taki sam fason miała moja "ciocia" na ślubie cywilnym, tylko jej była błękitna. I ona w latach 70-tych ślub brała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedzieć! Myślę, że lata 70 są tu całkiem prawdopodobne :)

      Usuń
  4. Wspaniale , że takie zdjęcia posiadacie;) Piękna kreacja z lat 20-30-tych! I welon Salomei;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :) Ale i tak wiesz, że Twoja siostra pobiła wszystkie panny młode świata <3

      Usuń
    2. No nie mów, że tego nie wie! :D

      Usuń
  5. Albo mam zwidy, albo jesteś podobna do dziadka Konrada. :)
    Nie no zdjęcia wspaniałe, jestem pewna, że wprawiają w zachwyt nie tylko miłośników mody retro. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak! Dokładnie, właśnie do dziadka jestem podobna :D
      Dziękuję! Naprawdę uwielbiam je przeglądać, podziwiać i wyobrażać sobie, jak wyglądało życie tych wszystkich nieznanych mi ludzi... :)

      Usuń
  6. Cudowne, klimatyczne zdjęcia. Jednak te stare fotografie mają duuużo uroku.
    Powtórzę, to co już pisali inni, welon Salomei - wspaniały. Z resztą imię, też niezwykłe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, w ogóle czarno-białe zdjęcia mają w sobie mnóstwo magii :)

      Usuń
  7. Welon Salomei rzeczywiście cudowny! Wszystkie zdjęcia piękne! Sukienka Twojej babci Ewy super, i to do niej, uważam, jesteś podobna :-) I jeszcze ta plisowana ciekawa i ostatnia komunijna :-) Ah! fajne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają! Ale ja do babci naprawdę nie jestem podobna- wygląd odziedziczyłam po tej drugiej gałęzi :)

      Usuń
  8. Śliczne:) Masz bardzo ładne kobiety w rodzinie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Również myślałam o latach 60 bądź 70 dla zdjęcia z plisowaną sukienką. U mnie również nie ma takich zdjęć. Kilka moich dziadków, niestety bardzo niewiele. A szkoda, bo to niesamowite pamiątki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie na pewno musicie mieć rację! Mówiąc szczerze, mi też się ona coś z latami 70 kojarzyła :D

      Usuń
  10. Piękne są stare fotografie ślubne, eleganckie, klimatyczne:) Czemu dziś się już takich nie robi?:( Welon Salomei jest piękny, suknia ślubna z lat 20/30 fantastyczna.

    W moim rodzinnym albumie jest trochę takich zdjęć, zawsze się nimi zachwycam jak je oglądam:)

    Ps. Moja babcia też się nazywała Michalina:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają! Też o wiele bardziej lubię te dawne- mają w sobie klasę, której zdecydowanie brakuje tym współczesnym :)

      Usuń
    2. Mają jej znacznie więcej. Poza tym, bardzo mi się zawsze podobała ta kolorystyka:)

      Usuń
    3. To prawda, nawet te współczesne zdjęcia, które są czarno-białe, wydają się być dużo lepsze niż te kolorowe :)

      Usuń
  11. cudowne, uwielbiam stare fotografie, pełne historii i tajemnicy, zazroszczę takich albumów, w mojej rodzinie fotografie nie przetrwały próby czasu niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, też uwielbiam, że są przesiąknięte historią i tajemnicą- dzięki temu można na nie patrzeć i niezmiennie się zachwycać :)

      Usuń
  12. Jaki wspaniały post! Nie mogę się napatrzeć... Te suknie, welony, fryzury! Klasa, szyk i elegancja...

    Uwielbiam stare zdjęcia - jako mała dziewczynka mogłam godzinami przeglądać z babcią rodzinne albumy...
    Muszę w końcu dorwać skaner i zrobić cyfrowe archiwum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :)
      Ach, i koniecznie dodaj je potem na bloga! :)

      Usuń
    2. Taki jest plan ;) Chciałabym kupić od razu taki model skanera, który obsłuży również slajdy :)

      Usuń
    3. W takim razie już się nie mogę doczekać! :)

      Usuń
  13. Moja babcia też szła do ślubu w krótkiej sukience. Wiem, bo nie raz zamęczałam ją wspólnym oglądaniem zdjęć. I za każdym razem - obojętnie, czy są to fotografie tych, których znam, czy krewnym zmarłych dawno temu - wpadam w prawdziwie filmową melancholię. Takie to wszystko piękne, wspaniałe, klimatyczne... Szkoda, że tak ulotne.

    PS. Zastanawia mnie plisowana suknia ślubna - nie kojarzę, by noszono takie przed wojną. Może z lat 40. (sugeruję się fryzurą panny młodej)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, to wszystko widzę, że mamy ten sam stosunek do takich zdjęć. Ja też mogłabym je oglądać godzinami :)
      Hm... ja bym się chyba jednak rzeczywistoście skłaniała ku 70, bo ta suknia jest taka trochę hipisowska :D Ale fryzura rzeczywiście pasowałaby też do lat 40 :)

      Usuń
  14. Piękne imię "Salomea" :)
    Bardzo lubię przeglądać stare fotografie, mają w sobie taką tajemniczość, jest ich mało, chciałoby się zobaczyć ich więcej...
    Mój meil: azime-make-up@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że jest przepiękne? Takie dostojne i pełne tajemniczości...
      Dziękuję, już do Ciebie piszę :)

      Usuń
  15. Wspaniały, nostalgiczny post - uważam za prawdziwą magię zaklętą w zdjęciach wspomnienia, myśli, które się kształcą w naszej głowie gdy na nie patrzymy..
    Salomea - cudne imię - wytworne, dostojne a jednocześnie ciepłe..tak jak Kobieta na tej fotografii..Jesteś uderzająco podobna do Dziadzia :) <3
    Czuje się znokautowana tym cudnym postem - łezka mi się kręci i będę odświeżać swoje albumy..
    Dziękuję Gabrielle za cudowne doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję Ci za taki cudowny komentarz! Bardzo się cieszę, że spędziłaś z moimi rodzinnymi zdjęciami tak miły czas! Myślę, że to nie właśnie na tym polega ta ich nieodparta magia :)

      Usuń
  16. Twoje rodzinne zdjęcia są niesamowicie piękne, magiczne. Pierwsze zdjęcie niezwykle inspirujące a ta plisowana suknia ślubna wspaniała ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo się cieszę, że Ci się spodobały! :)

      Usuń
  17. Wspaniałe! Takie pamiątki są niepowtarzalne...

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem zachwycona! Niestety moje rodzinne zdjęcia nie są tak imponujące :( Twoi hmm przodkowie żeńscy (ale to dziwnie brzmi) mieli przepiękną urodę (raczej miały) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w ich imieniu, Daisy! Aczkolwiek inna rzecz, że na czarno-białych zdjęciach wszyscy wyglądają jakoś tak lepiej :)

      Usuń
    2. Tak coś w tym jest :)

      Usuń
  19. Magiczne zdjęcia! Niestety w moim rodzinnym albumie nie mam zbyt wielu takich zdjęć, to co masz to prawdziwy skarb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Całkowicie się z Tobą zgadzam, takie zdjęcia są naprawdę niezwykłe :)

      Usuń
  20. Krótka suknia ślubna z lat 60. najlepsza! A pomyśleć, że krótkie nigdy mi się nie podobały...

    Zdjęcia ślubne dziadków piękne. Kiedyś ślubne albumy były gustowne i miały ten specyficzny czar... Te dzisiejsze to najczęściej albo kicz, albo przerost formy nad treścią, niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Porcelanko, krótkie są najlepsze :D Przynajmniej ja po prostu je uwielbiam.. Dziękuję w imieniu dziadków! Dokładnie, były gustowne i eleganckie, a dzisiaj to tylko plener i pozowanie z kwiatkami w zębach :O

      Usuń
  21. Piękne zdjęcia! Masz dużo szczęścia, że te zdjęcia się zachowały.
    Bardzo lubię sukienki z przedłużanym stanem z lat 20-tych i dlatego bardzo podoba mi się sukienka komunijna w tym stylu. Suknia ślubna w plisy i generalnie cały "look" pary młodej również kojarzy mi się z latami 70-tymi.
    Co do Salomei to powiem tylko, że przyszłam na świat w dzień imienin Salomei i mimo obecnego uznania dla tego nietypowego imienia byłam jednak wdzięczna moim Rodzicom, że nie uznali oni, że takie imię sobie przyniosłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podobają!
      Ach, naprawdę? Ja bym się chyba obraziła, gdyby rodzice nie skorzystali z okazji nadania mi tak pięknego i oryginalnego imienia! :)

      Usuń
  22. Cudowne zdjęcia. Szczególnie to pierwsze. A krótka suknia ślubna kojarzy mi się ze zdjęcia z ślubu moich rodziców. Moja mama też miała, krótką suknię ślubną. Zazdroszczę ci takich zdjęć. U mnie w domu ciężko znaleźć coś co ma więcej niż 20 lat. A jeśli już coś takiego się znajduje to w przeszłości nie należało do mojej rodziny. Wszystkie rodzinne pamiątki gdzieś zniknęły. Nawet nie wiadomo gdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Zazo! Oo, fajnie, że Twoja mama też miała krótką suknię- może pokażesz kiedyś zdjęcie na blogu? :)

      Usuń
    2. Z miłą chęcią wstawiłabym kilka zdjęć ze ślubu moich rodziców. Tyle, że wątpię bym uzyskała ich zgodę.

      Usuń
  23. Zainspirowałaś mnie do zachwytu nad moimi rodzinnymi zdjęciami. Choć jest ich zdecydowanie zbyt mało. Wiem jednak, że moja babcia miała podobny welon do tego, który nosi na zdjęciu Twoja babcia Michalina. Jednak był mniej ozdobny u góry, przypominał bardziej te z lat 20., choć słub był w 1955(?). Urzeka mnie kobieta z pierwszego zdj. Chciałabym wiedzieć kim była.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój wpis Ci się spodobał!
      Wiesz, też chciałabym to wiedzieć! Ale niestety, w większości są to zdjęcia dalszej rodziny, w dodatku niepodpisane, można więc tylko zgadywać, kim mogła być :)

      Usuń
  24. Wow! Skąd Ty wzięłaś takie cudowne zdjęcia? Fajnie, że pielęgnujecie takie pamiątki rodzinne :-) Pierwsze i drugie zdjęcie to moi faworyci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, z albumu :D Ale to raczej moja mama, ja tylko korzystam z jej zbiorów :D

      Usuń
  25. zazdroszczę tak pięknych zdjęć w swoich albumach rodzinnych i czuje się wręcz zaszczycona, że mogłam je zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Cieszę się, że zdjęcia Ci się spodobały :)

      Usuń
  26. Wspaniałe chwile zatrzymane w czasie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz! Jeśli masz do mnie jakieś pytanie, proszę, pozostaw je pod bieżącym wpisem (dzięki temu szybciej uda mi się na nie odpowiedzieć), albo wyślij mi wiadomość mailową: mgjot1@gmail.com.

Copyright © 2014 Modna Historia , Blogger